... avagy

tapasztalataink a világ különböző részeiről. A névadásról bővebben a Mi is az az Obi Tours posztunkban.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

2009.01.21. 17:44 | shiiva billentyűje | 2 komment

Vegre a motorozasrol is szo esik

Talan mert mely vizbe dobott minket Philip mar elso reggel Saigonban, teljesen beleszerettunk a motorozasba, egen, vizen, levegoben, lassan ugy erzem, mar mindenfele uton es korulmenyek kozott kepesek vagyunk motorozni.

Elso indokinai reggelunkon kimentunk (persze, hogy Philippel) a sarokra, ahol motoroikon uldogeltek unatkozo fazonok. Onnan lehet tudni, hogy motoros taxisok, hogy ertelemszeruen ket bukosisak van naluk, persze azon tul, hogy jo esetben gyorsan le akarnak csapni rad es mar kerdezik is, hogy elvihetnek-e valamerre. Minket tehat felultetett Philip 2 motorra, azt is megtudtuk, hogy az atlagar 10ezer dong egy rovidebb varoskozponton beluli utra, a soforok megkaptak az eligazitast es megkezdodott elso utunk... Nagyon elveztem / kesobb talalkoztunk turistakkal, akik egyaltalan nem mertek motorra ulni, mindenhova inkabb taxival mentek, de teljesen felesleges a felelem, a vietnamiak iszonyatosan jol vezetnek/!!! Egyetlen szabaly van: soha ne menj neki senkinek elolrol! Hatrafele pedig ertelemszeruen nem kell nezni, mert ha mindenki figyel arra, hogy ne menjen neki senkinek, akkor az egyiranyu figyelem pontosan eleg! (Philiptol azt is megtudtuk, hogy masfel eve, amikor bevezettek a kotelezo visszapillantotukrot rohamosan megnott a balesetek szama, mert az emberek nem gyoztek fesulkodni, bambulni magukat a tukorben. persze arra, hogy hatranezzenek a tukorben alapvetoen a tukrok alkalmatlanok is. vagy mi vagyunk tul nagyok a motoron :-)))

Persze mondanom se kell, hogy a motorosok kb 30szor annyian vannak, mint az autosok, es altalaban gyorsabbak is: amig egy autos csak all a dugoban, a motorosok jobbrol-balrol kerulik. Masnap mar magunk fogadtunk motorostaxit talan kicsit kevesebb sikerrel, kicsit tobbe kerult es kb egy sarkot le is kellett gyalogolni hozza, de sikerult! Saigonban ezzel veget is ert a motorozasunk.

Hoi An-My Son. Elso berelt motorunk pici brummogo. Nem tudott sokat, rosszul volt beallitva a gyujtasa, viccesen sokaig kellett a 0-t keresni, es mindig lefulladt. Viszont megtanultuk, hogy zuhogo esoben semmit sem er a kek kopenyunk, ezert vettunk ala egy nejlon-esokopenyt, ami legalabb melegen tartott minket. Kezdetnek nem volt rossz, vegig aszfalton mentunk, es meg keresgelnunk se nagyon kellett az iranyt. (5$ volt egy napra. Benzin egy csepp sem volt a gepben,amikor megkaptuk, de ezek a mocik nem esznek sokat, kb. 5 literbol megusztuk a 100 kmt oda-vissza. benzin motorba kb 10000 dong/ liter)

kovetkezo turnenk mar batrabb volt: egyenesen 3 napra bereltunk motort, esetleges raadassal, amire szuksegunk is volt, mert 4 napot kavartunk Ninh Binh kornyeken. Ez a kornyek is sokkal konnyebb, ha mocin jarjuk korbe, mintha a tuk-tukok vagy berelt soforoknek vagyunk kiszolgaltatva. persze egy-egy eltevedes belecsuszik a rendszerbe, de a sohanemlatott pagodak latogatasa vagy eldugott falvakba toppanas messze karpotol mindenert. Itt is 5 dollarert bereltunk naponta, a szalloda pedig volt kedves es a csomagjainkat megorizte, pedig szobat se vettunk ki toluk. Itt talalkoztunk eloszor a por fogalmaval. Es innentol kedves jo baratunkka valt. Szaraz rizsfoldek kozott a tolteseken mocizni, hmmm, igazi kihivas, mikozben elol 1 hatizsak, utana ulunk ketten es rajtam meg a kishatizsak vagy a fotostaska is fityeg. A moci adott lehetoseget, hogy kedvunkre bejarjuk a kornyeket, reggel 8-ra mar a vizifaluba erjunk ahol a reggeli munka dandarjat meg elkaphattuk, minden pici faluba beneztunk a hegyek kozott, es sajat uton jutottunk el a nemzeti parkba es a parkon belul is volt sajat jarganyunk.

Ezek utan mar kerdes nem fert hozza, hogy Hanoiban is motort berelunk. Kicsit ketkedve nezett rank a hoteltulajdonos, de azert bizott bennunk annyira, hogy odaadta a sajat motorjat. Es nem is hoztunk ra szegyent, akkora motorosdugoba keveredtunk estefele, hogy lepesben sem lehetett haladni a motorral - meg is alltunk egy sorre, hogy alabbhagyjon a forgalom - de sikerult 1 nap alatt az osszes messzebb fekvo fontos helyet - muzeum, templomok, kertek, piacok - megnezzuk es masnapra csak a belvaros maradt! Sokszor a biztonsag kedveert en is indexeltem a hatso ulesen: kitartott kezzel kell lefele szallni ez jelzi, hogy abba az iranyba fog kimozdulni a jargany.

Aztan jott Dien Bien Phu kornyeke szinten motoron, sok folduttal, pici motorral, de az igazi uj kihivast mar Laosz hozta: Phongsaliban nagymotort 110 kobcentis, de sportmotort kaptunk, igazi gidres-godros foldutakra, a kinai hatar mellett. Ezzel aztan lehetett haladni! Igaz estere belepett minket a por, a taskabol kb egy ora hosszzat kellett porolni, de megint eleg izgalmas helyekre jutottunk: faluba, ahol epp arattak a cukornadat, az erdo kozepebe, folyokon motoroztunk keresztul. Ezzel nem lehetett mar rizsfoldek kozott motorozni, de nem is kellett, mert mas volt a videk. Itt tenyleg erre a nagy motorra volt szukseg! (Laoszban dragabb a benzin kozponti helyeken 6000 kip literje, de font eszakon 8000 ert adtak. rendes benzinkutban, ahol pumpaljak, ott akar 10000 kipre is felkuszhat az ara.)

Az is igaz, hogy Vientienben sikerult kettonknek biciklivel ledobni egy elegge tapasztalatlan motorost a motorjarol. szegeny nem tudta, hogy merrol keruljon minket, el akart menni kettonk kozott, majd meggondolta magat, felrerantotta a kormanyt es az orrom elott taknyolt egy oriasit. Laoszban sokkal tobb auto van (szazalekosan persze a motorhoz viszonyitva) es sokkal rosszabbul vezetnek, sokkal kiszamithatatlanabbak. ez nem csak a baleset tudomanya azert...

Mindenesetre holnap (jan. 21) elindulunk masodik laoszi motoros turnenkra. a la che guevara alvassal a mezon.

A bejegyzés trackback címe:

https://obitours.blog.hu/api/trackback/id/tr94891146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lendvai attila 2009.01.22. 00:05:37

egy kerdes merult fel bennem: ha 3-4 napra kolcsonoztetek motort, akkor mit hagytatok ott cserebe? vagy ezek nem kolcsonzok voltak, hanem helyiek akikkel megismerkedtetek es bizalmi alapon odaadtak?

Kagylóbácsi · http://vajramurti.atw.hu/ 2009.01.22. 08:01:35

Remélem a kis hátizsákot fordítva vetted fel, azaz a mellkasodra......
Nem tudom túl high-tech e arrafele, de pár gumipókkal fantasztikus helyekre lehet még az amorfabb cuccokat egy mocira pakolni. (pók híjján kötél is jó)
Pl. a tankra, kormány közé, esetileg az ülés vége mögé.
PS. Az enduróknál fontos, hogy a lánc rendesen kenve legyen!! Ergo átvételkor fújassátok be un. chain lubricating spray-el. Szárazabb lánc, a sok pornál, és pára/víztől be is állhat, az meg nem vicces.