... avagy

tapasztalataink a világ különböző részeiről. A névadásról bővebben a Mi is az az Obi Tours posztunkban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2009.09.30. 10:04 | @i | 3 komment

Bank boogie

Mivel egyszer mar dolgoztam Parizsban egy evig, maradt nekem egy letezo bankszamlam kb 10 euroval. Gondoltuk remek-remek ezt majd egyszeruen felujitjuk es akkor ide majd kaphatom a fizetesemet, meg arra is jo lesz, hogy lakasberlesnel mint hidfoallas szerepeljen.

Elsore az derult ki hogy hiaba van a Societe General-nal szamlam es hiaba van fiok a mostani munkahelyemtol 20 meterre, nekem el kell zarandokolnom a varos tulfeleln levo fiokba ahol eredetileg nyitottam a szamlat es ott kell intezkedjek. No ezidaig az elmult het minden napjan voltam a bankfiokba es csutortokre jutottam el odaig, hogy kaptam egy szamlaszamot amire majd utalhatjak a fizetesemet (no ott meg nem tartok, hogy az illetekes munkahelyi burokrataval megkuzdottem volna, mert mig nincs szamlaszam meg szoba sem all velem, szoval errol ujabb bejegyzes varhato).

Megerkezesunk napjan, hetfon elzarandokoltam a fiokhoz es persze hetfon zarva. Igy kedden megint elzarandokoltam ahol is sikerult az illusztracion lathato elolenyekhez hasonloan fogaskeptelen tekergodzo banktisztviselonovel talalkoznom. Ketesfelora alatt eljutottunk odaig, hogy lemasolta osszes letezo papiromat, majd miutan en nem nagyon beszelek franciaul o pedig angolul 53, kiserletemre sikerult ravennem, hogy talanhivja fel a fonokomet aki jol beszel franciaul, el tud magyarazni mindent es meg kezesseget is tud vallalni.

 Az alapveto es klasszikus, minden orszagban visszatero problema a 22 csapdaja volt. Azaz amig nincs lakcimed addig nem tudsz bankszamlat nyitni, de amig nincs bankszamlad addig nem tudsz lakast berelni. Es itt jon a telefonos segitseg.

A tortenet rosszarcu, rosszfogu negativ szereplojenek, banktisztviselonknek nem volt eleg, hogy a fonokommel telefonon beszeljen es o elfaxolja, hogy kezesseget vallal ertem sot a lakcimet is megadja, hogy ott lakok. HANEM: beprogramozott, hogy masnap jojjek vissza es hozzam magamammal a fonokom EREDETI Tax d'habitacion-jat (lakas utan befizetett adojat ami igazolja, hogy van lakasa) es egy lezart boritekban a fonokom sajat keze altal irt levelet melyben kezesseget vallal ertem (a motivum meg viccesebb formaban ismetlodni fog a lakasberlesnel).

No masnap ujra elzarandokoltam a bankba abban a hitben hogy nalam vannak a papirok. Nos eletem parja onkiszolgalta magat reggel a hatizsakombol es kiszedte az egesz kocerajt. Igy beszelhettem meg egy ujabb talalkozot a kovetkezo napra.

No ekkor aztan a kezzel irt levelet es a lakasadopapirt atnyujtva, lemasolva, iktatva eljutottunk odaig, hogy kedves angolnam elekezdett szerzodest nyomtatni es az orrom ala dugta, hogy no itt irjak. Jo hogy elolvastam, mert az elozoleg megbeszelt kacatok kozul a csekk konyv nem szerepelt a listan. Anelkul pedig, ahogya muvelt angol mondja: "You are screwed". Ezzel kell ugyanis lakasberelesnel kauciot letenni meg a lakbert fizetni meg mittomenmeg mit.

Szoval ujabb masfel ora es szajhuzogatas mig a papirokat ujra nyomtatta. NO ez is megvolt. Kozolte akkor jo 3 nap mulva johetek a kartyamert es 10 nap mulva a csekkeimert. Mondtam kihagynam azt az elmenyt, hogy 2x lassuk meg egymast, majd jonnek 10 nap mulva.

Persze azzal, hogy 10 nap mulva lesz csekkonyvem az aznap delutanra esedekes lakasberlet alairas cska ugy valt lehetove, hogy aldott fonokom perkalta le csekkek formajaban az osszes koltseget.

A bejegyzés trackback címe:

https://obitours.blog.hu/api/trackback/id/tr361410043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lendvai attila 2009.10.05. 08:54:42

ez europa ma?!

es en meg azon lepodtem meg tavasszal, h az olaszoknal minden netre kapcsolodo ember adatait el kell rakni 2 evre.

ez azt jelenti, h egy netcafe-ban az utlevel fenymasolasaval kezdik. emiatt nyilvan 10x-es arat kernek mint barhol mashol...

es public wifi? azt sem tudjak mi az...

wittner 2009.10.06. 22:42:52

Hehe, en is hasonlokeppen jartam Parizsban, csak a social security numberrel, egy evig vartam ra, es hetente jartam az irodajukba, a dossziemat kiegesziteni minden alkalommal. Minden levelet mas ugyintezo irt, es hiaba vittem mindig a teljes dossziet, valami mindig hianyzott, amit ugyan elozoleg tobbszor is odaadtam nekik :-)
Eljen a francia burokracia!!!

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.17. 13:04:57

NA a hivatalok az hivatalok mindenhol, és minél nagyobb egy város, annál idegölőbb. Ha külfföldön járok, mindíg a legvégső esetben teszem ide be a lábam, vagy van valaki, aki elintézi helyettem.
süti beállítások módosítása