1859 Megépült az a tehervasút pálya, amely a keleti külvárost becsatlakoztatta a Bastille-hoz. A terepviszonyok miatt a vonal egy része magasvasútként, viadukton haladt végig.
1969 Megszűnt a teherszállítás a vonalon. A környék munkásnegyedei egyre mélyebbre süllyednek. A használaton kívüli viadukt csak ront a negyed megítélésén. A viadukt bontásra van ítélve.
1990 Megalakul a SEMAEST, kelet-párizs városfejlesztő társasága. Megmenekül a 1,5 kilométer hosszú, 70 ívből álló viadukt.
1998 megnyílt a Viaduct des Arts és a Promenade Plantée. A vasúti sínek helyén sétaösvény vezet kb. a házak 3. emelete magasságában, Jacques Vergely tájépítész és Philippe Mathieux építész elgondolásában. Rózsák, akantuszok, bambuszligetek, sőt mindenféle fák között sétálva egész érdekes térélményben lehet részünk. Alattunk pedig a Viaduct des Arts művészeti műhelyei, nyomda, tűzzománc, üveg, fém,fa-műhelyei várnak.
Utolsó kommentek