... avagy

tapasztalataink a világ különböző részeiről. A névadásról bővebben a Mi is az az Obi Tours posztunkban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2010.01.12. 15:07 | @i | 6 komment

Étel-kreatúra

Zsuzsa aszonta irjak valamit az alant abrazolt kajarol. Roviden. Ez talan nem fog menni, de lassuk!


Ugy kezdodik, hogy ha olcson akar az ember vasarolni akkor el kell menni a blvd d'Ivry-re ahol a DK azsiai boltok vannak. Vettunk itt egy csomo cuccost amit mar felzabaltunk, de arvalkodott meg egy adag olvadoban levo tintahalkar a hutoben. Ezt eloszor a vietnami baratnojenek akartuk megfozni, de aztan betegek lettek es nem jottek.

Valami nem trivialisat kellett kitalalni, mert polipot es kalmart mar foztem. A szokasos amde nagyonb finom olivaolajban-fokhagyma es kalmarfarok verzio igy kimerult. Valami sult ropogos citromos dolgot akartam. Egy jo citromos szoszt, de szoszokban rossz vagyok, egyszer mar rendesen meg kellene tanulni. Bonyolult kolloidkemiai labormunkarol van ugyanis szo. Aztan lassan osszeallt a dolog. Szeretek otthon talalt maradekokbol dolgozni, mert serkenti a kreativitast. A vegen majdnem olyan jo lett mint elkepzeltem. Bar az latszott rajta, hogy nem volt energiam utananezni az elkepzelt vajas-citromos martasnak. Zsuzsa kitalalta, hogy keszitsuk puliszkaval vagy a manapsag elterjedo uber-fancy es jobban chargeolhato megnevezessel polentaval (ohh!).

Szoval, eloszor sok fokhagyma erosen sutve olajban, hogy ne legyen nagyon dominans az ize, bele egy kis DK azsiai ertelemben vett citromfu (ami a frigoban fonnyadozott mar egy ideje). Aztan erre ra a szepia, fedo alatt amig a levet ki nem endegte. Ebben puhult egy kicsit majd a levet leszedtem, hogy az elozo napi csoben sult kacsa alol kimentett level osszekeverjem es ezzel engedjem fel a vajon piritott lisztet (egyfajta fehermartas kiserlet). Ebbe ment meg egy kis bors es vaj es citromle a martasok osszes babras technologiai lepesevel (ovatos kavargatas ossze ne alljon, mindez gagyi villanyplatnin). A vegen meg surubb volt a kelletenel, de akadt egy kis creme fraiche (atmenet a tejszin es tejfol kozott). Az ontet igy kesz volt. Vissza a szepiahoz. Levetol megfosztva keszen allt egy kis lesutesre. Ezt megtettem, majd irany a grillsuto hadd piruljon a teteje. Amig ez zajlott jott az ornament es iztuske kiserlet. Elozo nap gyufaszalra vagott fiss gyombert becukroztam es ezt a most atcukrosodott gyombert a szirup leontese utan olajban ropogosra sutottem, majd szalvetan leitattam.  Kozben Zs megcsinalta a puliszkat, kapott o is egy kicsit a szepia levebol es a gyomber szirupja is belement. 
 
Az egesz projektben nagy szerepet jatszott, hogy otthon megneztuk a cegtol hetvegere hazavitt projektoron a Ratatouille cimu filmet a fozo patkanyrol. Jo, igenyes. Volt a DVDn kiseroanyagkent parhuzamos riport a rendezovel es a kesziteshez tanacsokat ado mesterszakaccal. Megvilagosito volt. Ugyhogy mindennek hatasara a megeroltettem magam es felhagytam regi szokasommal, hogy  mire elkeszul a kaja mar csak racseszem egy tanyerra es az elrendezesben is probalkoztam. Azaz a puliszkahurkakba egy kis petrezselymet gyomoszolten (meg akadt a frigoban), a martas tetejere tettem a grillezett szepiakat es a tetejukre az eleg brutalisan gyomberes kis izeket. Kozejuk meg forrazott sparga zoldbabot tettem.

Hat ennyi, roviden.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://obitours.blog.hu/api/trackback/id/tr71666568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JankóóHunyaaadi 2010.01.13. 21:38:31

Hú, ez is jól néz ki. Matyi kérezte is itt mellettem, hogy te ugye akkor egy szakács vagy.
Ja, és még soha életemben nem kommenteztem. Nem is tudom eltüntetni itt az álnevem mellől ezt a kis árnyékfigurát. Asszem akaratlanul feljelentkeztem életemben először valami közösségi portálra, de meglógni nem tudok...
Na sziasztok!

JankóóHunyaaadi 2010.01.13. 21:39:48

De neked ugye nem ettől ilyen harmónikus az ábrázatod.
Nekem abból küldj, amit te szedtél be!

JankóóHunyaaadi 2010.01.13. 21:48:27

Matyi üzeni:
Gulás! Nagyon jól tudsz főzni!
Na csók nektek!

JankóóHunyaaadi 2010.01.13. 21:50:28

Anita párizsi fényképeket akar látni, ezzel szívja most a véremet!
Segítsetek!
Egyelőre még nincs szákllásunk, da hátha lesz. Mármint hogy ott...

JankóóHunyaaadi 2010.01.13. 22:23:26

Elolvastam! Olyan volt mint a Kis Anna táncórái, az az 1-2 amit megnéztem: majdnem minden szót értek, de mégsem értek az egészből egy szót sem.
Szóval lenyűgöző a recept, majd én is megbróbálom (pfúúúúú... hehe!) A szepia egyébként a tintahal magyar neve?

Egyébként nem tucc valami egyszerűt, lehet akár hideg is, amibe római köményt lehet tenni? Mer azt nagyon szeretem, mint Lópici az aszaltszivát. Küldheted emilben is.
Itthon egyébkét már mindenki elaludt, megyek én is, csak még molyolok egy kicsit veletek. Egész jó érzés.
Na csókok, Jenő, a tanu

JankóóHunyaaadi 2010.01.18. 22:15:17

há most mond meg... Sehol senki. Már vagt egy hete.
süti beállítások módosítása