... avagy

tapasztalataink a világ különböző részeiről. A névadásról bővebben a Mi is az az Obi Tours posztunkban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2018.07.22. 16:57 | @i | Szólj hozzá!

Talajmechanika tovabbkepzes, Nicoya Felsziget 2018 07 22

dsc_5595.JPGNo hat a tegnapi nap sok szepet lattunk, sokat astunk es ennek kapcsan sokat tanultunk.

Reggel felszedelodzkodtunk 2 ejszaka utan es delnek indultunk egy sokak altal ajanlott nagyon szep tengerparti 4 kerekes uton. Egy remek (helyi viszonyokhoz kepest) Sodaban megevett reggeli es blogfeltotltes utan bemelegitenek ket folyon kellett atgazloznunk. Utana jott az a szakasz ami csak apalyban jarhato. Mivel epp magas volt a viz kicsit beszelgettunk a Corporate Social Responsibility kereteben a parton szemetet szedo San Josei irodistakkal, illetve kokuszdiot fogyasztottunk. (Mellek megjegyzes: az osszes Costa Ricai tengerpart meglepoen szemettelen,dsc_5387.JPG ott is ahol nem szedik, valoszinuleg errefele ilyenek az aramlatok, vagy a Csendes Ocean kornyekiek kevesebbet szemetelnek mint az europaiak. A Kanari szigeteken hihetetlen szemethalmokat sodor ki a tenger).

2 ora varakozas utan nekiindultunk a fovenyen (ami minden mas helyen, igen peldasan, tilos amugy, de itt erre megy az ut). Megalltunk egy oldalfolyo beagazasanal, hogy a kajakot eloszedve megnezzuk a mangrovet. Igazi csodavilag fogadott. Lattunk egy pepita gem/bolombika felet. Nagyon vicces volt. 

 

Mar csak 200 meter volt hatra a foldutig amikor is egy artalmatlannak latszo kis patakot kellett atszelni. No ebbe belecuppantunk. Nem eroltettem, hanem rogton fakat es koveket kezdtuk el keresni es az auto kerekei ala asni. A gond az volt, hogy a patak egyre tobb hhordalekkal toltotte fel a kocsi aljat. Ugyhogy eloszor is epitettunk egy gatat a kocsi fele es eltereltuk a patak medret. Aztan nekialltunk asni, megprobalni kimenni, nem ment. Megint asni es igy tovabb. Egy ido utan komoly latvanyossagga valtunk. A helyiek egyre nagyobb szamba gyultek korenk. Volt aki segitett, de legtobben csak erdeklodve neztek a gringokat ahogy asnak. Egy ponton megkerdezte valaki, hogy szuksegunk van-e segitsegre. Mondtuk, hogy rank ferne. Elment a quadjaval egy kisse ittas helyi igen agilis es vidam emberert (hivjuk Odusszeusznak, mert ugy nezett ki. Hosszu fekete gondor haj, tele energiaval es otletekkel). No mis ugy astunk eddig mint egy pocok, de O megjobban, kb mint egy foldikutya. De neki is csak egyre melyebbre sullyedt az auto amikor megprobalta kivezetni.
Ezen a ponton telefonos segitseget kert valaki egy traktoristatol, aki 200USD ert kihuzott volna minket, d emeg 1 ora mire ideer.

dsc_5595.JPG

dsc_5596.JPG

 

dsc_5600.JPGMunkagodor

dsc_5601.JPGA folyok megzabolazasa

dsc_5605.JPG

Odusszeusznak a versenytars felbukkanasa uj erore sarkallta. Hozott egy faronkot, meg egy fat, betette a kocsi eleje fele. A fat erokarnak hasznalva 3an fel tudtuk emelni ennek a boszme nagy dognek (szerintem van masfel tonna) az elejet es sikerult koveket tomni az elso kerek ala. Mivel a kocsi egesz hasa mar a homokban ult ki kellett lapatolni alola, hogy tudjon mozogni.
Eddgra azert a bameszkodok atmentek segitokbe. Biztos lattak milyen deekasan asunk a kocsi alatt a vizbe a kezunkkel. Egy hallgatag oreg pasztor szeru ember 2 lapatot hozott. Quados emberunk levezette a vizet a kocsi alol.
A kiszaritott patakag, a kocsi alol eltavolitott homok, a megemelt elso kerek komoly elony volt. Odusszeusz ravett meg 4 embert szalljon be tolni, igy mar ki tudtam vezetni az autot. Mondenem sem kell nagy volt az orom minden oldalon. Megittunk 1 uveg unicummot a segitokketl.
Azt lehetett latni, hogy kello mennyisegu asassal elobb-utobb kijutunk, amiatt aggodtunk, hogy 3 ora mulva megjon a dagaly. De sikerult kijutni. A 200USds traktorra szerencsere nem volt szukseg. Odusszeusz mondta, hogy a magyar palinka helyett o inkabb penzt kerne a segitsegert. Teljesen szereny 20 USD volt a dijazasa.

dsc_5598.JPGOdusszeusz, Budapesti ke[eslappal

Utana azert pihegtuk rendesen. 2 orat asott a legenyseg derekasan. A felnottek a lapat megerkezeseig a kocsi alatt kezzel lapatoltak. Fejenkent kb 1 kobmetert. Nekem 1 kormom letort es 3 ala kavicsok mentek. Alex a gatat epitette, tomitettte, hogy ne hozzon tobb tormeleket a viz. Doma pedig lapos koveket gyujtott a kerekek ala. Remek csapatmunka volt! Szamomra a dolog extraja az volt, hogy ugy astam, hogy reggel be kellett vegyek paracetamolt, mert a hanyatteses miatt reggelenkent meg igen sajog a derekam. Kicsit aggodtam mi lesz, de most amikor reggel irom nem tragikus a helyzet.

Mit tanultunk:
1) Nagyon fontos a szemcsemeret! A finomszemcses homok szepen tart. A kavics is, de amibe beleragadtunk az olyen 1-2 mm es apro ko volt es ez ha vizes semmit nem tart. Raadasul egy 15cm es partoldalrol toccsantam bele amitol meg jol be is furodtunk. A 4kerek meghajtas es a differencial zar semmit nem hasznalt!!!
2) Egy terepjaro ne legyen automata valtos! Ediig is utaltam az automata valtot, lomha es ezert veszelyes. Most az is kiderult, hogy nem lehet a nyomatekot szabalyozni. Ezert a kerek vagy nem forgott, vagy nagyobb gazra kiporgott. Van ugyan manualis uzemmodja, azaz lehet 1-2-3 ba kezzel kapcsolni, de kuplung az nincs. Ocska, hulyeknek valo olajos-tarcsas kuplung van ezekben az izekben es nem szabalyozhato milyen mertekben kapcsol. Csak hat errefele a sok bena amcsi nem tud kezi valtos autot vezetni.

Utana nem sokkal letelepedtunk egy nagyon szep tengerparton ahol hullamos bazaltfolyasokon tort meg a tenger. Paradicsomos, tonhalas, babszoszos teszta volt (lokalis maximum) a felnotteknek Lizano es csili szosszal. Sorunk az sajna nem volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://obitours.blog.hu/api/trackback/id/tr114128537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása