... avagy

tapasztalataink a világ különböző részeiről. A névadásról bővebben a Mi is az az Obi Tours posztunkban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2023.05.14. 18:54 | @i | Szólj hozzá!

Neue Chandigarh

No jó sokáig hallgattunk. Majd írok mi történt.

Az kicsit fárazstó, hogy május közepe van és még mindig befagy az ember segge. Két napja esik az eső és még fog egy pár napig. De mára elegem volt és felvettemm Costa Rica-i esőtűrő lelkületet (igaz ott 16 fokkal melegebb eső esett) és nekivágtam a városnak.

Az U2 mentén fedeztem fel. Voltam az Augardenben lemezbörzén, Persze klasszikus szubkultúrális esemény. Aztán, mivel nagyon sok Sikh-et látni a városban megkerestem a helyi Gourvarát, azaz a Sikh-ek templomát, amiben persze Langar, azaz közösségi konyha is van.

Aztán gondoltak kimetrózok az U2 végére, hogy várost nézzek. A végállomáshoz közeledve (magasvasút) látt, hogy figyelemre méltó építészer alakul éppen. Úgyhogy nem visszafordulam, hanem leszálltam és sétáltam egy nagyot. Meg készítettem egy csomó fotót.

Múltkor kummogtam az építészet sikeréről itt a helyi lakóparkokban a közösségi tereket illetően. No ezt most visszavonom. Ugyan itt nem lakópark, hanem új város épül. 

pano_20230514_155603.jpg

 

pano_20230514_160806.jpg

Nekem nagyon tetszett és Chandigarh jutott róla az eszembe. Megoldották, hogy minimális autó forgalom van az utcák nagyrésze gyalogos és a házak használható és élhető zöld tereket vesznek körül, nyugis rejtett zugokkal és beszélgetőhelyekkel. A házak szabálytalan, játékos tagolásúak és nagyon változatosak.

De vannak még közösségi gyerekszállító bicikli standok is: img_20230514_161147.jpg

Sajnos a pezsgő életet az eső és ez az elviselhetetlen, debilitáló, agyhalál, "minden zárva van, rohadj meg ha nem maradsz otthon vasárnap" osztrák módi nem tárta fel.

De beszéljenek a fotók. Sajnos ócska időben elázott telefonnal készült, szóval ne Ansel Adamsra számítsatok!

 

 

Amúgy észveszejtő mi történik itt Bécs körül. A távolban toronydaruk erdeje látszott. Nem igazán értem ki fog itt mind lakni? Talán az építkezéskre munkaerőnek befogadott bevándorlók. De ez kicsit tautológikusnak hangzik. Persze lehet készülnek az Osztrák-Magyar un(archiára) azaz az uralkodóra nem vágyó magyarok áttelepülésére...

img_20230514_155331.jpg

Az persze egy másik kérdés, hogy a szépen megálmodott és megcsinált utópia hogy fog kinézni 5 év múlva? Az autómentes város öteletének megvalósíthatatlanságára azért utaltak jelek. A szélén mindne elérhető szabad helyen autók parkoltak.

img_20230514_162224.jpg

Hamarost még több...

Címkék: r.becs

A bejegyzés trackback címe:

https://obitours.blog.hu/api/trackback/id/tr3518123950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása